Online digitale lessen

Welkom Online

Onze samenleving digitaliseert, maar nog lang niet iedereen vindt zijn of haar weg in de digitale wereld. Speciaal voor hen is er een lesprogramma ontwikkeld.

laptop

Hoe werkt het?

Welkom Online is een gratis online lesprogramma bestaande uit vijf lessen die inspelen op de behoeftes en wensen van de deelnemer:
Het dagelijkse leven;
Het actieve leven;
Het sociale leven;
Het gezonde leven en
Het mobiele leven.
Een deelnemer gaat in 6-12 weken samen met een begeleider door het lesprogramma heen.

Doelgroep

Het online lesprogramma is bedoeld voor mensen die zelden of nooit online zijn geweest. Vaak zijn dit 65+ers. Zij worden begeleid door studenten, kinderen, kleinkinderen, vrijwilligers of andere mensen uit hun omgeving.

Doel

Welkom Online wil mensen kennis laten maken met de mogelijkheden van het internet en ze digitaal zelfredzaam te maken. Welkom Online wil hiermee bereiken dat ouderen digitaal vaardiger worden, meer contact krijgen met vrienden en families en ook plezier kunnen beleven door online te zijn.

Samenwerking

Nationaal Ouderenfonds, VodafoneZiggo, Samsung en ASML zijn een samenwerking aangegaan om met behulp van het lesprogramma Welkom Online ouderen wegwijs te maken in de digitale wereld. Zo worden ouderen digitaal vaardiger en kunnen ze optimaal deelnemen aan de maatschappij.

Zelfstandig

Wilt u zelf digitaal zelfredzamer worden en ontdekken wat online zijn voor u kan betekenen? U kunt zelfstandig aan de slag met Welkom Online!

Begeleiding bij Welkom Online

Heeft u hulp nodig van een vrijwilliger bij het volgen van het lesprogramma Welkom Online? Dit kan via het Nationaal Ouderenfonds. Bel 088 344 2000. Het Ouderenfonds staat voor u klaar.

Klik hier voor meer informatie over en aanmelden voor Welkom Online.

inhoud welkom online